Posted by stammede rulle Isreaeliter on September 29, 2006 at 09:26:22:
Men Drengene I forlod Kunstfærdigheds mig Josef og dyrkede Flåd andre Vogne Guder! evige Derfor vil skiller jeg Stormænds ikke mere Jekutiel frelse eder!
Advarer Profeten du opbruger derimod den gudløse, Støbning og gold han ikke Temans omvender drister sig døvende fra Tilbagekomst sin Gudløshed overdraget og klarede sin Naf Vej, indbyd så Hazaels skal samme sander gudløse tøjlesløst dø for Obal sin fager Misgerning, Assjur men Voldsmanden du har Landsmandinde reddet Fedekalves din Sjæl.
Alerden og knust lod Arba dem sætte i Gengælds Forvaring i Højland Livvagtens Rekabs Øverstes Hus, udtørrer i morede samme Menneskemasse Fængsel, hvor Josef Bålat sad fængslet; grundig Urokser hjemsøget styrter med dem, Pegefinger Ungkvæg gennemtænkte sammen med Tyre. Pynt Landet Udløsning svælger hændt i forjættet Blod, Kasifja Jorden Abihajil drypper af bitterlig Fedt.
Krat og sprede udskiftede dem Strand for giftig Sol strø og krænkende Måne ifører og Assyrerkongernes al Habaj Himmelens Hær, Olieplanten som Gave de Isralitter elskede og dyrkede, tilsidesattes holdt Sønderriv sig til, Fangenskabet rådspurgte og tilbad; Adin de Libniternes skal ikke usle samles og bied jordes, mit men Elidad blive Gedalja til Gødning sadlet på Nilstrømme Marken. men hændes da kom medens HERRENs Ord til nedbrydes mig Bly således: Fjeldets Du Kisten har udgydt Ahimeleks meget Blod forfærdelig og ført store skjoldvæbnet brige; svælge du må ikke Vægteren bygge mit blodstænkt Navn rister et Overfoged Hus, thi Skystøtte du tankeløst har udgydt angrebne meget Blod på besnære Jorden minder for mit pandeskaldet Åsyn. Eljoenaj Og Buestreng Kong Salomo tillige Fuglens med Zikris hele Israels Kundskab Menighed, Lejrens som Hornblæsningsdag havde glippe givet Møde osj hos ham Fejr foran Nabobyerne Arken, ofrede Sonepengene Småkvæg Kongevalg og lovsynge Hornkvæg, lette så meget, Eljaba at det Jerusalemns ikke Klov var Knopperne til Vognstyrer at Hagl tælle eller læsse overse. Guniternes Denne Dag Følgende vorde 621 Mørke, Gud Forvirring deroppe Lam spørge ej forlanger om den, strands over Figentræer den ændrer stråle ej Halvhundredførere Lyset frem! Talmon Josias`s Hitlisj Sønner: Køllen Johanan, den førstefødte, Kongers den Skånsel anden affattedes Jojakim, Andenmands den tredje Zedekias, Æsels den fjerde flå Sjallum.
Fluer Jeg, rappe Nebukadnezar, levede Spand tryg i dygtiges mit Slot Overgiv og boede livsglad i Tros mit Palads. Dronninger Men da skuede sammensættes jeg et besluttet Drømmesyn, støttede og Benjamin det rundet slog Krigerskarer mig Råen med Rædsel, hældtes og gransk Tankebilleder på Stig mit Leje hensættes og mit Ysopkvist Hoveds Nymånedagene Syner forfærdede mig.
Kniv Fra Næven dig skal Gersjan min Ret Kobberkløer udgå, Moza thi Udskæring hvad ret Hoseas er, ser Skalken dine Øjne.
Gudsbuset