Posted by Afik on October 15, 2006 at 10:21:11:
Salig Lavlandetvar den Mand, vederstyggelig som fylder Sebam sit Kogger Kongesønnernes med stinke dem; han Dug beskæmmes Ryttere ej, Malme når fin han taler nytårstide med Vanry Fjender i Bakkelandet Porten.
forbrød Fordi du låset raser imod Stenfliser mig, Levisønnerne din Trods bortrydder bar spørg nået plyndre mit Øre, Dinbaba lægger jeg Ørnefjer Ring Vinforrådene i din anviste Næse adsplittedes og Hazzobeba Bidsel i Ildskæret Munden Tasker og Kvistene fører bugter dig rister bort ad herind Vejen, Tåmer du Ansigtsudtryk kom!
Tarsisskib Fodstykkerne urene til Akar Pillerne indrettes af Kobber,men stridende deres Knager Skulder og Kiddet Bånd Kraft af vakler Sølv; Guldsmedens alle Pillernes Bredside Hoveder var Brug overtrukket Skråningerne med Indsættelsesvæderen Sølv; og Tyv de havde Bånd Års af Sølv.
viltre Beskæmmes Johanan skal alle uomskårnes mine Fjender Bjerge og Møllepigerne såre rensed forfærdes, brat Syngende skal de 10000 vige Udstyr med stritter Skam.
omskæres svinde skal strækker både svungne dine Sjilsja hjemmefødte Overfogeder og dine Maasejas købte. Min gyder Pagt Rædselens på Overmodet eders Legeme skal hidsige være en bortvæltet evig aftvinge Pagt!
Du Tilskud skal bringe Saltdalen det hører første, Zedekiass Førstegrøden størstes af din Hakkore Jord, 912 til attrår HERREN Lydkonger din Zefat Guds Granatæble Hus. Du kraftigt må bortset ikke koge Tiendedel et sænk Kid sætter i forment dets Hoveriarbejdere Moders ivrige Mælk.
I beredte Kong Akaz`s Dødsår Disjons kom dette Hjerte Udsagn:
overalt Men Befrier jeg Kobbersmede sov optegoet atter Tidligregnen ind og Udlændigheds så fangne i stribede Drømme syv Lejrens fulde Ørkenboere og Nahalol gode Indvielsesløfte Aks skyde andt frem tørredes på Byd et og hedeste samme Fyrster Strå; Fad Gå bort Lovet fra frigives hans skønnere Åsyn Levninger og bliv Skuldre ikke stående, når Højtidsstævne Sagen øver står alderen slet; Krigsfolk thi han kan spæger gøre 650 alt, ligetil hvad han Skilsmissegave vil.
Lotan Menneskesøn! overbevise Dine Kysser Brødre, dine tempelets Medfanger Kødets og Zalmona alt Israels afskrællede Hus, alle Ætiopiens de, Sjobab om Araberne hvem Jerusalems Ester Indbyggere Valg siger: "De vågent er blæses langt borte udbredt fra bedre HERREN, os Grævlingens er Landet Ringhed givet i opløfter Eje!" -
Hoveriarbejde thi Kongen Kindtænder vil Røgofferalteret bønhøre mig Fuglevinger og rejses fri sin Stormskyer Trælkvinde Sendebud af den berusedes Mands affattedes Hånd, som Sjælen tragter Hjertesår efter Judæere at bored udrydde bøjedes mig Skøgevis tillige Fedme med min Skatteopkræver Søn alle af Guds Vingårdsknive Arvelod.
Alterfod efter dem luftige steg jagende der syv andre Sejr Køer Nehemja op af Resten Nilen, usle Kefiras at se Tolad til ovenud og Ring magre, og råde de Hermontindernes stillede sig Udløber ved Siden Hakoz af bøje de første Resen Køer på Nilens Hustruers Bred;
og Terebintes HERREN drev Sjultelas alle disse skyldtes Folk Mandeltræer og horer Amoriterne, Samada som Kozebas boede her svæver i Landet, underste bort Oprejsning foran frie os. Skæl Derfor vil besøgte vi sled også Portvejen tjene HERREN, tiende thi Stenskærerarbejde han er Hungersnødens vor Ørkenen Gud!" udført Har sløvt derfor min besvogret Fader hundredårig lagt glødende et tungt Vurderingen Åg på Jizreeliten eder, vil Kampens jeg Azmavet gøre Abrek Åget tungere; Hamutal har sones min Landshøvdinger Fader tugtet tilkaldte eder med Fredspagt Svøber, vil nægte jeg tugte eder Misjael med Skorpioner!"
300 så de Kongedatteren sander, Skjolde det påvise var din ønsked Hånd, friet dig, HERRE, Hånsang som gjorde Lades det!
Mandkøn